KET, Kelių eismo taisyklių pakeitimai nuo 2024 m. gruodžio 1 d.
Nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai, skirti didinti eismo saugumą ir aiškumą keliuose, įsigalioja gruodžio 1 d.
Papildytas kelių eismo taisyklių 117 p.
Jeigu važiuojamoji dalis horizontaliojo ženklinimo linijomis ir (arba)kelio ženklais suskirstyta į eismo juostas, transporto priemonės turi važiuoti šiomis juostomis. Užvažiuoti ant brūkšninių horizontaliojo ženklinimo linijų leidžiama tik persirikiuojant į kitą eismo juostą, kirsti ištisines horizontaliojo ženklinimo linijas leidžiama tik Taisyklių 3 priede nurodytais atvejais. Jeigu yra ištisinė horizontaliojo ženklinimo linija (vienguba ar dviguba), skirianti priešingų krypčių eismo juostas, vairuotojas privalo važiuoti dešiniau nuo jos.
Ištisines horizontaliojo ženklinimo linijas ir nukreipimo saleles taip pat leidžiama kirsti išskirtiniu atveju, kai tęsti važiavimo nekeičiant eismo juostos neįmanoma dėl stacionarios kliūties važiuojamojoje dalyje (nuvirtęs medis, įvykęs eismo įvykis, priverstinai sustojusi ar neleistinoje vietoje stovinti transporto priemonė ar kiti stacionarūs objektai, dėl kurių eismas neįmanomas), jeigu tai daryti saugu ir nekliudoma kitiems eismo dalyviams.
Pakeistas kelių eismo taisyklių 126 p.
Vairuotojas, atsižvelgdamas į greitį, privalo laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, jeigu ji būtų stabdoma, taip pat palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus. Rekomenduojama, kad atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas arba ne mažesnis kaip pusė spidometro rodmens, paversto metrais, pavyzdžiui, kai greitis 70 km/h, atstumas turi būti ne mažesnis kaip35 m, jeigu eismo sąlygos nereikalauja kitaip.
Motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojai, apvažiuodami pėsčiuosius arba apvažiuodami ar lenkdami dviratininkus, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus, tarp vairuojamos transporto priemonės ir nurodytų eismo dalyvių privalo palikti ne mažesnį kaip 1,0m šoninį atstumą, kai motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų važiavimo greitis ne didesnis kaip 50 km/h, ir nemažesnį kaip 1,5 m šoninį atstumą, kai motorinių transporto priemonių greitis didesnis kaip 50 km/h. Reikalavimas dėl nurodyto šoninio atstumo laikymosi netaikomas važiuojant atskira eismo juosta.
Papildytas kelių eismo taisyklių 150 p.
Sustoti ir stovėti draudžiama: 150.17. kelio pusėje, kurioje yra dvi ir daugiau eismo juostų ir nustatytas važiavimo greitis didesnis kaip 50 km/h, išskyrus specialiai stovėti skirtas vietas, pažymėtas atitinkamais kelio ženklais ir (ar) horizontaliuoju ženklinimu, arba sustojimą maršrutiniam transportui skirtose stotelėse ar kelkraštyje.
Kelio ženklų pakeitimai
Siekiant aiškiau informuoti eismo dalyvius ir neklaidinti jų, siūloma skirti, kokiu kelio ženklo „Automatinė eismo kontrolė“ variantu kelio ruože ženklinami stacionarūs (nekilnojami) prietaisai, fiksuojantys nustatyto greičio režimo pažeidimus, ir kokiu kelio ženklu ženklinami stacionarūs (nekilnojami) prietaisai, fiksuojantys kitus KET pažeidimus.
Naujojo tipo kelio ženklo variantas („kamera“) bus naudojamas greičio režimo ir, esant techninėms galimybėms, kitus pažeidimus fiksuojantiems matuokliams žymėti. Senojo tipo kelio ženklas bus naudojamas kitus, ne greičio režimo, pažeidimus fiksuojantiems automatiniams prietaisams. Pastarojo kelio ženklo įrengimas bus neprivalomas.
Siekiant apie mažos taršos zonas tinkamai informuoti eismo dalyvius siūlomi nauji kelio ženklai Nr. 561 „Mažos taršos zona“ ir Nr. 562 „Mažos taršos zonos pabaiga“, kurie būtų įrengiami savivaldybės tarybos nustatytoje miesto teritorijoje. Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme įtvirtinta, kad mažos taršos zona – savivaldybės tarybos nustatyta miesto teritorija, kurioje ribojamas arba visiškai draudžiamas transporto priemonių eismas, išskyrus netaršių transporto priemonių eismą.