"McLaren" vadovas dalijasi paslaptimi, kaip tapti geriausiu automobilių inžinieriumi
Tituluotas "McLaren Automotive" inžinierius ir automobilių sporto direktorius dalijasi patarimais, kaip būti geriausiu inžinieriumi po daugiau nei 30 metų sėkmingos karjeros.
Dabartinis "McLaren Automotive" automobilių sporto direktorius Ianas Morganas pasidalijo patarimais pradedantiesiems inžinieriams. Ianas Morganas jau seniai ir giliai susijęs su "McLaren", kur daugiau nei prieš 25 metus pradėjo savo kelionę automobilių sporto srityje.
Morganas pabrėžia, kad jo holistinis požiūris į automobilių sportą nėra naujausias pasiekimas, o filosofija, kurią jis nuosekliai taikė per visą savo karjerą. Nepaisant inžinierių polinkio sutelkti dėmesį tik į automobilio našumo aspektą, Morganas tiki, kad svarbu užtikrinti, jog visas paketas būtų tvirtas ir optimaliai funkcionuotų.
Šio požiūrio jis laikėsi įvairiose pareigose, įskaitant "McLaren" automobilių sporto direktoriaus pareigas, kur jis turėtų plėtoti gamintojo klientų lenktynių programą.
"Šios pareigos yra labai holistinės, turiu matyti kiekvieną verslo sritį, o didžiausi iššūkiai yra tie, kurie, manau, yra šiek tiek už mano įprastos komforto zonos ribų", - sakė jis.
Morganas pabrėžia, kad svarbu klausytis kitų, įskaitant vairuotojus ir patyrusius asmenis. Pripažindamas duomenų svarbą šiuolaikinėse lenktynėse, jis ragina inžinierius kartais atsitraukti nuo nešiojamųjų kompiuterių, stebėti elementus trasoje ir teikti pirmenybę tiesioginiams vairuotojų ir kolegų atsiliepimams.
Jis sakė, kad inžinieriai neprivalo klausyti visų patarimų. Tačiau jie gali mokytis iš kitų patirties ir pritaikyti žinias savo darbe.
Morganas taip pat pabrėžia, kad svarbu mėgautis darbu ir būti tinkamoje aplinkoje. Jis tiki, kad tikras malonumas lemia didesnį atsidavimą ir indėlį.
Be to, jis pabrėžia, kad inžinieriai turi įsivaizduoti automobilį ir suprasti pokyčių priežastis, pabrėždamas holistinį požiūrį į našumą.
"McLaren" 2024 m. F1 sezonui
Po šiek tiek nenuoseklių 2023 m. rezultatų "McLaren" tikisi geresnių rezultatų 2024 m. "McLaren" oficialiai atskleidė artėjančio 2024 m. "Formulės-1" sezono apipavidalinimą, pasirinkdama gerai žinomą oranžinės ir juodos spalvų schemą.
Tuo tarpu 2024 m. sezono automobilių pristatymas numatytas vasario 14 d., praėjus beveik mėnesiui po naujos spalvos atskleidimo. Be to, "McLaren" neseniai sudarė didžiulę rėmimo sutartį su Ispanijos alaus prekės ženklu, kaip patvirtino šio prekės ženklo rinkodaros vadovas. McLaren netgi sudarė rėmimo sutartį su lošimų pramonės įmone - pramonės šakos, kuri klesti dėl įvairių sporto lažybų ir kazino žaidimas galimybių.
Be to, "McLaren" Formulės 1 komanda sausio mėnesį pratęsė Lando Norriso sutartį, palikdama jį dar keleriems metams po 2025 m. Be to, jo komandos draugas Oscaras Piastri taip pat sutiko pratęsti sutartį 2023 m. rugsėjį.
Noriso ir Piastri sutarčių pratęsimas užtikrina, kad komandos lenktynininkų sudėtis išliks stabili bent iki 2026 m. pabaigos. Debiutiniame sezone duetas pasiekė įspūdingų rezultatų, finišuodamas su dvigubais podiumais.
Be to, "McLaren" nemažai investavo į naujus įrenginius, pavyzdžiui, aerodinaminį tunelį ir naujos kartos simuliatorių, taip parodydama savo įsipareigojimą varžytis aukščiausioje "Formulės-1" lygoje. Ji taip pat pasamdė naujų talentų, kad sustiprintų komandą, siekdama ilgalaikės sėkmės automobilių našumo ir bendros veiklos srityse.
Morgano karjeros trajektorija
Baigęs mechanikos inžinerijos studijas Koventrio universitete Anglijoje, 1988 m. jis pradėjo savo kelią kaip lenktynių inžinierius "Pacific Racing" komandoje. Vėliau 1992 m. jį pasamdė "Edenbridge Racing", kur jis turėjo laisvę formuoti komandą nuo nulio.
Lūžis įvyko 1993 m., kai prie "Edenbridge" komandos prisijungė Oliveris Gavinas, kuris, perėjęs į "Dallara", pasiekė keturias pergales iš eilės sezono viduryje. Morganas su malonumu prisimena tuos ketverius metus Edenbridže kaip naudingą ir techniškai visavertį savo gyvenimo laikotarpį.
Po to Morganas nusprendė pasitraukti iš automobilių sporto ir prisijungti prie "Tickford", automobilių inžinerijos ir bandymų bendrovės. Tačiau jis vėl grįžo į pramonę, kai buvo pakviestas į "McLaren" F3000 komandą, kuriai vadovavo Davidas Brownas.
1999 m. "Morgan" sudarė komandą su Vokietijos lenktynininku Nicku Heidfeldu. Komanda dirbo itin gerai, o N. Heidfeldas laimėjo čempionatą likus dvejoms lenktynėms iki finišo, parodydamas nepaprastą jautrumą automobiliui ir pasitikėjimą komanda.
Po darbo su Heidfeldu Morganas labai sėkmingai dirbo "Red Bull" "Formulės 1" komandoje. Per pirmuosius kelerius metus po to, kai Morganas prisijungė prie komandos, ji labai išaugo, o 2009 m. net laimėjo lenktynes.
Tačiau jo noras grįžti į "McLaren" komandą buvo stiprus, ir jis tai padarė kaip vyriausiasis inžinierius Andrew Kirkaldy vadovaujamoje "McLaren GT" komandoje. "Nenuostabu, kad galiausiai grįžau į "McLaren", nes ten buvo mano širdis, - sakė Morganas.
2019 m. jis vėl grįžo į "McLaren Automotive" kaip inžinerijos vadovas, o vėliau tais pačiais metais tapo automobilių sporto direktoriumi.