Paspirtukų ir dviračių vairuotojams reikia būti itin atsargiems karantino metu

Paspirtukų ir dviračių vairuotojams reikia būti itin atsargiems karantino metu

Viruso pandemija dviračių ir paspirtukų vairuotojams šiemet gali tapti didesniu iššūkiu dėl to, kad pėstieji dėl reikalavimo laikytis saugaus atstumo yra linkę rinktis šalutinius kelius ar takus.  Pastarosiomis savaitėmis policija užfiksavo net kelis automobilių susidūrimų su pėsčiaisiais atvejus tiek miestuose, tiek kaimuose. Todėl vertėtų prisiminti Kelių Eismo Taisykles prieš išvažiuojant dviračiu ar paspirtuku į kelius.


Pėsčiųjų perėja: vestis ar važiuoti?

Pėsčiųjų perėja – dar viena vieta, kur dviračių ir paspirtukų vairuotojai privalo elgtis kaip pėstieji. Nors kyla iniciatyvų keisti teisinį reglamentavimą, tačiau kol nenuspręsta kitaip, kertant važiuojamąją kelio dalį pėsčiųjų perėjose, būtina nulipti nuo dviračio ar paspirtuko ir juos persivesti. Išimtis – vietos, kur važiuojamąją dalį kerta dviračių juostos dalis, pažymėta iš kvadratų sudarytomis dviem lygiagrečiomis linijos – tuomet nuo dviračio nulipti nereikia.

Paspirtukui riedėti šaligatviu ar važiuoti gatve?

Jei su dviračiais situacija daugiau ar mažiau aiški, vis tik ne kiekvienas paspirtukas yra prilyginamas dviračiui. Jei paspirtukas gali važiuoti greičiau kaip 25 kilometrų per valandą greičiu, o jo galia viršija 1 kilovatą (kW), jis jau laikomas mopedu ir turėtų judėti ne dviračių taku, o gatve – kartu su kitomis transporto priemonėmis.

  • Ir dviračiu, ir paspirtuku turėtų būti važiuojama įsitikinus, kad puikiai veikia stabdis, garso signalas;
  • Jaunesniems kaip 18 metų asmenims reikia dėvėti šalmą ir kitas būtinas apsaugas.
  • Važiuojant dviračiu bei paspirtuku būtina rinktis saugų greitį, laikytis atstumo nuo pėsčiųjų ir nuolat stebėti aplinką, kad būtų galima akimirksniu signalizuoti ar spausti stabdį.

Skaitykite daugiau (Delfi.lt)