Nuostatai automobiliams, turintiems vairą dešinėje pusėje

Nuostatai automobiliams, turintiems vairą dešinėje pusėje

Nuostatai automobiliams, turintiems vairą dešinėje pusėje. Lietuvoje nuo 2018 metų sausio 1d. įsigaliojo įstatymas leidžiantis registruoti automobilius, kurie turi vairą dešinėje pusėje. Vis dėlto, tam, kad automobilį įregistruoti, prireiks nemažai reikalų, o štai ir visi punktai, kuriuos automobilis turi atitikti:

1. Specialieji reikalavimai motorinėms transporto priemonėms, kurios pritaikytos eismui 
kairiąja kelio puse ir (ar) turi vairą dešinėje pusėje, (toliau — Specialieji reikalavimai) taikomi visų 
klasių ir kategorijų transporto priemonėms, kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir (ar) 
turi vairą dešinėje pusėje ir kurias ketinama įregistruoti Lietuvos Respublikoje, išskyrus Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nustatytas išimtis. 

2. Transporto priemonėms. kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir (ar) turi vairą dešinėje pusėje ir kurias ketinama įregistruoti Lietuvos Respublikoje, atliekama technine ekspertize Vadovaujantis Tvarkos aprašu. 

3. Transporto priemonių, kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir (ar) turi vairą dešinėje pusėje, konstrukcija ir technine būklė turi atitikti Techninius motoriniu transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus ir Specialiuosius reikalavimus. 

4. Transporto priemonėse, kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir (ar) turi vairą dešinėje pusėje, turi būti įrengti periskopiniai priekinio vaizdo veidrodžiai ir kamera su monitoriumi. 

5. Periskopiniai priekinio vaizdo veidrodžiai ir kamera monitoriumi transporto priemonėje turi būti įrengti stacionariai. Jie turi boti išdėstyti taip, kad neturėtų įtakos saugos oro pagalvių veikimui. 

6. Periskopiniai priekinio vaizdo veidrodžiai ir kamera su monitoriumi neturi uždengti daugiau kaip 10 proc. priekinio vairuotojo ir keleivio valytuvų nuvalyto stiklo paviršiaus ploto II zonoje, kaip nurodyta Techninių motorinių transporto priemonių! ir jų priekabų reikalavimų I priedo 1 priedelyje. 

7. Reikalavimai periskopiniams priekinio vaizdo veidrodžiams: 
7.1. periskopiniai priekinio vaizdo veidrodžiai turi būti tokie, kad būtų užtikrinta apsauga nuo akinimo; 

7.2. periskopiniai priekinio vaizdo veidrodžiai turi boti montuojami kairėje transporto priemones pusėje taip, kad vaizdas būtu perduodamas pro šoninį langą arba pro tą priekinio lango dalį, kurią nuvalo priekinio lango valytuvai; 

7.3. periskopinio priekinio vaizdo veidrodžio sąranką sudarantys veidrodžiai turi būti sertifikuoti kaip I. II ar II klases veidrodžiai pagal Jungtinių Tautų Europos ekonomikos komisijos (JT EEK) taisykle Nr. 46. Suvienodintos nuostatos dėl netiesioginio matymo įtaisų ir varikliniųtransporto priemonių, kuriose montuojami minėti įtaisai, pavirtinimo (OL 2014 L 237, p. 24) arba kaip galinio vaizdo veidrodžiai pagal Jungtinių Tautų Europos Ekonomikos Komisijos (JT EEK) taisyklę Nr. 81. Suvienodintos nuostatos dėl dviračių varikliniu transporto priemonių su šonine priekaba arba be jos galinio vaizdo veidrodžių patvirtinimo atsižvelgiant į galinio vaizdo veidrodžių montavimą ant vairo rankenų (OL 2012 L 185, p. l), arba veidrodžiai turi atitikti šių klasių veidrodžiams taikomus reikalavimus dėl kreivio spindulio ir atspindimojo paviršiaus ploto, veidrodžiai turi būti pagaminti iš beskeveldrio stiklo arba pagaminti taip, kad dūžio atveju liktų ant pagrindo. Nesertifikuotų veidrodžių atveju turi būti pateikti dokumentai, įrodantys atitikti nustatytiems reikalavimams. 

7.4. periskopinių priekinio vaizdo veidrodžių atspindimasis paviršius turi būti reguliuojamas.

7.5. periskopiniu priekinių vaizdo veidrodžių sąranką sudarančių veidrodžių paviršiaus kraštas turi būti įrėmintas į
apsauginį korpusą.

8. Reikalavimai kamerai su monitoriumi:

8.1. kamera su monitoriumi turi būti tokie, kad būtų užtikrintas kitų eismo dalyvių šviesiuoju ir tamsiuoju paros
metu ir esant blogam matomumui;

8.2. kamera montuojama kairėje transporto priemonės pusėje ir nukreipiama transporto judėjimo kryptimi;

8.3. monitorius montuojamas priekiniame transporto priemones salono prietaisų skyde, kad patektų į vairuotojo matymo lauką, tačiau monitorius neturi patekti j priekinio vairuotojo ir keleivio valytuvų nuvalyto stiklo paviršiaus  ploto I zoną, kuri nurodyta Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų 1 priedo I priedėlyje;

8.4. monitoriaus funkciją gali atlikti transporto priemones gamintojo įmontuotas monitorius, jei jis atitinka Specialiųjų reikalavimų 8.8 papunkčio reikalavimus;

8.5. monitoriaus funkcijas gali atlikti transporto priemones gamintojo įmontuotas kuris nustatytas taip, kad pagrindine jo funkcija transporto priemonei judant būtų vaizdo perdavimas  iš kameros. Jei monitorius gali būti naudojamas ir kitoms funkcijoms valdyti, į pagrindinę funkciją turi nusistatyti automatiškai ne daugiau kaip per 30 sekundžių;

8.6. monitoriaus funkcijos negali atlikti mobilusis telefonas, kompiuteris, navigacinis įrenginys kitas panašus įrenginys;

8.7. reikalavimai kamerai:

8.7. 1. kameros perduodamas atstumas iki objekto turi sutapti su realiu;

8.7.2. vaizdo jutiklio raiška turi būti ne realesne kaip 2 megapikseliai (skaitmeninė kamera)arba ne mažesnė kaip
520 televizinių eilučių (analogine kamera);

8. 7.3. vaizdo jutiklio matricos dydis turi būti ne mažesnis kaip 1/3";

8.7.4. matymo kampas turi būti ne didesnis kaip 160O;

8.7.5. bendri kameros ir jos tvirtinimo elementų matmenys turi būti ne didesni kaip: ilgis— 150 mm. plotis — 100 mm,
aukštis — 100 mm;

8.7.6. vaizdo jutiklio jautrumas šviesai turi būti ne didesnis kaip 0,05 Ix, o šviesos jutiklio diafragma turi būti ne
didesne kaip F/1,4:

8. 7.7. įrašymo greitis turi būti ne mažesnis kaip 30 kadrų per sekundę.

8.7.8. svoris turi būti ne didesnis kaip 1000 g;

8.7.9. darbine temperatūra turi būti ne aukštesne kaip -20OC ir ne žemesnė kaip +45OC;

8.7.10. turi būti užtikrintas nepertraukiamas elektros maitinimas;

8. 7.11. turi būti montuojama kairėje pusėje;

8.8. reikalavimai monitoriui:

8.8. 1. ekranas turi būti spalvotas;

8.8.2. ekrano vaizdo atvaizdavimo greitis negali būti mažesnis kaip 30 kadrų per sekundę;

8.8.3. ekrano įstrižaine turi būti ne mažesnė kaip 17 cm, bet ne didesne kaip 30 cm;

8.8.4. ekrano raiška turi būti ne mažesne kaip 800 x 480 pikselių;

8.85. ryškumas turi būti ne mažesnis kaip 400 cd/m2;

8.8.6. kontrastas turi boti ne ma2esnis kaip 350: l;

8.8.7. turi turėti ryškumo arba kontrasto reguliavimo galimybę (išskyrus monitorius, kuriuose ryškumas arba
 kontrastas reguliuojamas automatiškai);

8.8.8. darbinė temperatūra turi būti ne aukštesne kaip -20 OC ir ne mažesnė kaip +45 OC;

8.8.9. turi būti užtikrintas nepertraukiamas elektros maitinimas.

9. Ekspertizei turi būti pateikti dokumentai, patvirtinantys kameros ir monitoriaus atitiktį 8.7.1 - 8.7.9 ir 8.8. 1 - 8.8.8 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams.

10. Transporto priemonėse. kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir (ar) turi vairą dešinėje pusėje, turi būti
 įrengti artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai, skirti eismui dešiniąja kelio puse.

11. Transporto priemonių, kurios skirtos eismui kairiąja kelio puse ir (ar) turi vairą dešinėje pusėje, galinis rūko
žibintas turi būti įrengtas kairėje pusėje (jei transporto priemones gamintojas įrengia vieną galinį rūko žibinta).

12. Transporto priemonių, kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir (ar) turi vairą dešinėje pusėje, skirtų
keleiviams vežti, bent vienos keleiviams laipinti skirtos durys turi būti dešinėje transporto priemones pusėje. Ši
nuostata netaikoma M1 klases transporto priemonėms, turinčioms po vienas šonines duris iš abiejų transporto
priemones pusių.

13. Istoriniai II ir / ar III klasės veidrodžiai, rodantys galini vaizdą, turi būti įrengti abiejose transporto priemone
 pusėse. Kitų veidrodžių įrengimas turi atitikti Jungtinių Tautų Europos ekonomikos komisijos (JT EEK) taisykles
 Nr. 46 reikalavimus. IV, V ir VI klasių veidrodžiai montuojami kairėje transporto priemones pusėje.