Atsiliepimai apie Noriu vairuoti, vairavimo mokykla
Nepriklausoma Automokyklos.lt vairavimo mokyklų vertinimo sistema
Visi atsiliepimai
99 B Kaunas, Kovo 11-osios g. 124
"viskas kuo puikiausiai, didelis dekui visam kolektyvui"
-
demesingumas, kantrumas aiskinant
29 B Kaunas, Kovo 11-osios g. 124
"puiki mokyklėlė, instruktoriu Marius Rudaitis -pats geriausiais ;-)"
-
viskas puikiai
25 B Kaunas, Kovo 11-osios g. 124
"Turbūt pati šlykščiausia vairavimo mokykla pasaulyje..."
Norėčiau papasakoti apie konkretų šios mokyklos instruktorių Marių Rudaitį. Nors teksto daug, bet nepatingėkite perskaityti, nes kitu atveju gali tekti gailėties atsidūrusiems šioje vairavimo mokykloje dėl išmestų pinigų į balą. Aš nežinau, kaip dėl kitų vairavimo instruktorių, bet, jeigu mokykla gali priimti dirbti tokį niekam tikusį veikėją kaip Marius Rudaitis, tai daug ką pasako apie jos požiūrį į vairuotojų mokymą. Tad patogiai įsitaisykite ir skaitykite. Lyg ir neturėčiau blogai vertinti pačios vairavimo mokyklos, nes joje dirba ir kiti instruktoriai, kurie galbūt ir geri yra. Kita vertus, su tais geraisiais instruktoriais, apie kuriuos čia rašoma, susidurti neteko. Tačiau pats faktas, jog leidžia dirbti instruktoriui, su kuriuo susidūriau, tai šiai "šaraškino kontorai" vienareikšmiškai kuolas. Ir dėl tvarkos, kaip vairuotojai yra mokomi, kaip mokyklinis egzaminas prasukamas, turėtų pasidomėti dar ir atitinkamos institucijos. Manau, tokią mokyklą reikėtų apskritai uždaryti, o iš kai kurių instrukcijų atimti licenciją mokyti vairuotojus. Dabar konkreti situacija. Vairavimo instruktorius - Marius Rudaitis (matyt, kokia nors vadovo giminė ar dar kas nors). Tai - žmogus, mano nuomone, iš didžiosios Š (patys suprantate apie ką aš). Kodėl? Dėl šių priežasčių: 1. Jis - visiškai neatsakingas, vairuotojų mokymą vykdo atmestinai. 2. Nepasako, kokios yra tavo klaidos, nepaaiškina jų, neliepia kartoti tų pačių veiksmų tol, kol tos pačios klaidos nebedarai. 3. Kad mieste pravažiuotum, atliktum visus pratimus ir visa kita, jis iš anksto įsigudrina pasakyti, kur vairą sukti, kiek sukti, dar prieš tau priimant kokį nors sprendimą. KItaip sakant, jis padarys bet ką, kad nesusiformuotų būtinas automobilio valdymo įgūdžių automatizmas, skirtas sėkmingai išlaikyti "Regitra" vairavimo egzaminą. Kam jam to reikia? Kad imtumėte pas jį papildomas pamokas, kurios dar ir itin brangios - 2 akademinės pas juos kainuoja net 27 EUR. Atsižvelgiant į mokymo kokybę, infrastruktūrą, pamokos tiek tikrai nevertos. 4. Neturi kantrybės visiškai. Pavyzdžiui, pasirikiuoji lygiagrečiai, jauti, kad kažkaip nekaip rikiuojiesi, nors ir viską atlieki iš pirmo karto (su pasakinėjimus kur, kada sukt, stot ir t.t.) - jis nieko, sako važiuoti toliau. Taip, galbūt pats mokinys turėtų reikalauti kažkokio tai individualaus mokymo, tačiau, kai esi visiškai žalias, nevairavęs gyvenime automobilio, iš kur tu gali žinoti, koks mokymas yra teisingas? Ar ne pats instruktorius ir turėtų jau žinoti, kaip geriausia mokyti mokinius, kad jie sėkmingai išlaikyti egzaminus iš pirmo karto? 5. Pasako ir kelintą pavarą jungti, tuo pačiu su pedalais ištisai kažką makaluodavo, nes perjunginėjant pavaras, automobilis kažkaip keistai užsigazuodavo kartais, o kartais viskas normaliai praeidavo, nors veiksmai, greitis, eismo situacija, kelio danga buvo absoliučiai identiškos, tik automobilio reagavimo rezultatas - kažkoks kitas. Tad logiška daryti išvadą, jog pats Mariukas čia savo purvinas kanopas prikišdavo. Net nepasakysiu, kiek kartų jis tą darydavo, bet turbūt pakankamai dažnai, nes, pradėjus vairuoti "Regitra" automobilį egzamino metu, kažkaip automobilio visiškai nejaučiau, nors mokantis atrodė, jog lyg ir jaučiu tą automobilį. 6. Galiausiai verta paminėti ir tai, kad šitas veikėjas labai mielai griebdavo vairą, vos tik reikėdavo apvažiuoti kokį šulinuką, kokią duobelę, kad jo vargana ir brangi "Toyota Yaris" nesubyrėtų. 7. Padangos yra "įspūdingo naujumo" - 2009 metų 18 savaitės. O aš buvau optimistiškai susipainiojęs, kad 18 - metai, o 09 - savaitės numeris, nes nu kaip gi vairavimo mokykla naudos tokias senas padangas. Pasirodo, yra atvirkščiai. Bent jau instruktorius taip sakė apie padangų datą. Ar galima rimtai žiūrėti į vairavimo mokyklą, kurį automobilyje naudoja beveik dešimties metų senumo padangas? 8. Vienintelis privalumas turbūt - ne isteriškas ar rėkiantis instruktorius. Bet nerėkimas ar isterijos nebuvimas šiaip jau yra psichinės sveikatos rodiklis, o ne kažkoks privalumas vairavimo instruktoriui. Na o dėl vairo griebimo, kirtimo ant stabdžių kai kuriose lygiose vietose atrodytų, kad šis asmuo yra paranojikas. Šiaip jau, jeigu jau matai, kad grybauja mokinys kelyje, nežiūri į kelią visai, tai instruktorius turėtų pasiūlyti sustoti, ir aiškinti kiekvieną kritinę ir nekritinę klaidą, o tik jau po to siūlyti važiuoti toliau, stebėti normaliai, ar tų klaidų nebedaro, ar ne. Ir va kai jau nebedaro jokių klaidų kelis kartus iš eilės bet kokioje situacijoje, tada ir pasakyti, kad va dabar jau gali tikrai varyti laikyti "Regitra" egzamino, o ne tylėti kaip vandens prisisiurbęs degradas, kuriam sunku pasakyti kaip kas yra iš tikrųjų ir užsiimti vairavimo mokymu. Iš esmės tokia Mariaus "pagalba" nulėmė labai bjaurų dalyką. Lėmė tai, kad veltui iššvaisčiau 38 valandas su šitu klounu, tikėtina, susiformavo pavojingo vairavimo "įgūdžiai", kuriuos turės išmušinėti koks nors kitas instruktorius. Tikiuosi, pavyks rasti gerą instruktorių, kuris į savo darbą žiūri atsakingai, o ne kaip į bet ką, ką galima prasukti, išdurti, apgauti ir kuo daugiau pasipinigauti. Jeigu nereikės visko mokytis iš naujo, tai galbūt dar nebus tokios tragedijos, bet kad reikės didždiąją dalį kartoti visko, tai čia jau faktas. Juo labiau, po tokio mokymo ir egzamino man kelias valandas buvo psichologiškai sunku ir turbūt reikės padirbėti su savimi, jog į "Regitra" važiuočiau antrą kartą be baimės ir drąsiai. Tad kol kas esu labai nusivylęs vairavimo mokymu Kaune. Manau, Mariaus tikslas buvo būtent toks - mokyti kaip įmanoma idiotiškiau ir kuo ilgiau, taip ir nesistengiant per pakankamą laiko tarpą išmokyti gerai vairuoti. O po "Regitra" egzamino tikėtis, kad pas jį grįšiu mokytis papildomai. Ne, Mariuk, pas tave tikrai negrįšiu, o tavo žlugdantis mokymas manęs nepalaužė ir niekada nepalauš. Pasaulyje neegzistuoja nei žmogus, nei jėga, kuri sustabdys mano troškimą išmokti puikiai, saugiai ir tobulai vairuoti. Žinau, kad aš tai pasieksiu, tik reikia tinkamo mokymo. O visiems kitiems pasakysiu tiek - jeigu norite sutaupyti nervų ir pinigų, neikite pas Marių. Tikrai neikite. Jis niekada netaps geru instruktoriumi. Dėl tokių jo pasakinėjimų, makalavimosi pedalais išėjo taip, jog per 38 valandas (30 privalomų ir 8 papildomas ėmiau) pas jį aš neišmokau vairuoti visiškai. Ir esu labai dėkingas "Regitra" instruktoriui, kad manęs per egzaminą nepraleido, pasakė visas klaidas, nurodė įgūdžių trūkumo problemą, tik galėjo dar paminėti, jog vairavimo instruktorius buvo šūdo krūva, nes visiškai nejaučiau "Regitros" automobilio, kurį turėjau vairuoti, o ir po mažiausiai 30 akademinių valandų mokymo niekas taip nesusimauna, jeigu vyksta kokybiškas mokymas. Taigi, per šitą vairavimo mokyklą ir apgailėtiną instruktorių Marių Rudaitį teko į balą išmesti 418 EUR. Labai norėčiau, kad iš šito Š žmogaus kas nors atimtų vairavimo instruktoriaus licenciją ir daugiau niekada gyvenime neleistų tokiam mokyti vairuotojų. Jeigu kažkas pas jį mokytųsi ir netyčia išlaikytų "Regitra", taptų dar vienu potencialiai pavojingu vairuotoju. O pačiai mokyklai tiesiog toks komentaras. Ar tikrai verta gadintis savo vardą vien dėl to, kad įdarbintumėte kokį nors vadovo giminaitį, nes jis yra nevykėlis, nesugebantis kitur rasti darbo? Ar tikrai verta leisti tokiems padarams, kurie net neverti žmogaus vardo dėl visiškos apatijos kitų eismo dalyvių atžvilgiu, leisti mokyti vairuotojus? Tokie "mokytojai" jau, manau, yra potencialūs žudikai, nes per juos tinkamai neišmokyti vairuotojai, bet netyčia pravažiavę "Regitra", netampa gerai vairuotojais, o po "Regitra" kažką ir nutrenkt gali. Ir kas bus kaltas? Aišku, kad tas, kuris pravažiavo "Regitra", o ne "mokytojas", kuris nesuformavo teisingų saugaus vairavimo įgūdžių, nors faktiškai toks "mokytojas" ir būtų kaltas pirmiausia. Ir dar vienas dalykas pagal Marių Rudaitį. Pasak jo, pirmą kartą išlaikyti egzaminą "Regitra" - tai sėkmės reikalas. Tai, manau, vienu sakiniu apibendrina visą mano parašytą tekstą. Jeigu tau, instruktoriau, išlaikyti "Regitra" yra sėkmės reikalas, tai tu - šūdo krūva, o ne instruktorius, ir gal nesiimk vairuotojų mokymo geriau. Nors ir neišlaikiau egzamino, netgi man jį nutraukė, bet man pakako tų 12 minučių suprasti, jog būtent įgūdžių stoka ir lėmė tai, kad egzaminas buvo neišlaikytas. Jeigu būčiau mokytas atsakingo instruktoriaus tas 38 valandas, nė kiek neabejoju, kad egzaminas būtų sėkmingai išlaikytas bet kokiomis eismo sąlygomis. Savo imlumą ir gabumą dalykams jau seniai atpažįstu, bet šį kartą teko susidurti su tuo, ką reiškia iš tikrųjų niekam tikęs "mokytojas".
-
99 B Kaunas, Kovo 11-osios g. 124
"ėjau į šią mokyklą, nes rekomendavo, ir tikrai viskas puikiai"
-
-
35 B Kaunas, Kovo 11-osios g. 124
"puiki mokyklele"
-
-